Pismo ze Starostwa Powiatowego z odpowiedziami na nasze pytania.

Pismo ze Starostwa Powiatowego z odpowiedziami na nasze pytania.

Szanowni Państwo.
Dziś dotarło do mnie długo wyczekiwanie pismo z Starostwa Powiatowego z odpowiedziami na pytania, jakie zadaliśmy w naszym piśmie wysłanym po zebraniu mieszkańców dnia 24.10.2017. Za odpowiedzi dziękuję Panu Staroście Romanowi Łucarzowi i Panu Jackowi Hudymie z Zarządu Powiatu.
Poniżej skan ww. pisma, a dla przypomnienia również zadanych pytań i odpowiedzi z tuchowskiego Ratusza. Proszę o zapoznanie się z nim, wyciągnięcie indywidualnych wniosków i komentarze pod tym wpisem.
Moim skromnym zdaniem, teraz jest czas na to, żeby zastanowić się jakie podjąć dalsze działania, które powinny zostać z naszej strony zrobione w momencie wyłonienia wykonawcy. Jest to dobry czas, na podjęcie decyzji jak i o czym będziemy z wykonawcą rozmawiać i co chcemy osiągnąć.
Pozwolę sobie zacytować wpis sprzed kilku dni:
„I teraz wszelkie nasze dalsze działania trzeba dokładnie przemyśleć, bo to co najważniejsze, to podchodzić do wszystkiego ze zdrowym rozsądkiem i trzeźwym umysłem. Musimy pomyśleć czy w ogóle jest sens „walki z wiatrakami”. Prawda jest taka, że jeśli droga ma być przebudowywana na zasadzie zaprojektuj – wybuduj (specustawa drogowa) i dotacja z Unii Europejskiej w wysokości 75% zakłada bezwzględnie zniesienie tonażu, to… pewnych rzeczy nie przeskoczymy. Z jednej strony możemy faktycznie tylko liczyć na rozsądek kierowców aut ciężarowych, że nie będą wybierać regularnie tej drogi, jako drogi alternatywnej do drogi głównej. Z drugie strony to, co my możemy zrobić, to na etapie projektu, czy to z PZD czy przede wszystkim z wyłonionym w przetargu wykonawcą, zadbać o nasze możliwie jak największe bezpieczeństwo. Tym bardziej idąc na ustępstwa czy kompromisy, w zamian za nieoprotestowywanie decyzji o zniesieniu ograniczenia tonażu, żądajmy od odpowiedzialnych za przebudowę zagwarantowania nam pełnego bezpieczeństwa.
Oznacza to wnioskowanie o:
– budowę chodnika przez całą Karwodrzę, a nie tylko jej część,
– budowę zatoczek autobusowych przy każdym przystanku,
– zamontowanie barierek przy budynkach użyteczności publicznej, na przystankach, na zakrętach i w miejscach najbardziej niebezpiecznych,
– wyznaczone, wymalowane, dobrze widoczne i oświetlone przejścia dla pieszych,
– wymalowanie linii na jezdni,
– i inne, ważne elementy, które zwiększą bezpieczeństwo mieszkańców.”
Życzę miłej lektury.

 

—————————————————————————————————————————————–

—————————————————————————————————————————————–

 

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

—————————————————————————————————————————————–

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————